« Назад

Колко обяви за имот като моя има и колко клиенти са търсили такъв в сайта?

Сайтът за безплатни обяви за имоти ImotiFree.bg предлага уникална възможност за продавачи и наемодатели - информация колко клиенти можеха да видят вашата обява за имот, ако тя беше публикувана в сайта преди 30 дни?

Това става чрез секцията "Търсения" от главното меню на сайта. Тя съдържа не само статистическа информация за броя посетители - купувачи или наематели, търсили определен тип имот за населеното място, а предоставя допълнителни възможности с много голяма практическа полза за продавачите и наемодателите. Всички тях ще разгледаме последователно и подробно, за да ви дадем възможност в пълна степен да ги използвате и да извлечете максимална полза.

1. Тълкуване на статистическата информация за търсенията

Когато кликнете въху "Търсения", последния бутон в главното меню, пред вас се отваря таблица със заглавие "Търсения за гр. София в последните 30 дни". В дясната част на страницата се намира полето за избор на града представляващ интерес за вас. Филтърът съдържа списък на областните градове по азбучен ред. От него избирате града, в който се намира вашия имот. Виждате таблицата за него. Ако предлагате имот в някой от другите градове, е необходимо чрез картата за бързо търсене на първа страница на сайта, минавайки през областта и общината, да достигнете до желаното населено място. В дясната страна на страницата със заглавие "Имоти в .........", виждате "Най-търсено за последните 30 дни гр........" и връзката "вижте всички търсения" ви отвежда на статистиката за съответния град. Ако няма такива, осъществени през системата за търсене в съответния град, виждате данните за София. В първата колона са оформени шест секции, отговарящи на типовете имоти, например "Апартаменти", "Земеделски земи" и други. Всяка секция съдържа различните видове имоти от съответния тип. Следващите две колони показват броя осъществени от посетителите търсения, съответно за продажба или под наем. Тук следва да направим ясно уточнение: показания брой на търсене е само на посетители, използвали вградената в сайта система за търсене, избирайки населеното място, типовете и видовете имоти, които представляват интерес за тях. Така това е минималния брой клиенти, които е можело да посетят и разгледат вашата обява за имот, ако тя беше публикувана в сайта преди 30 дни. Важното е, че това са купувачи и наематели, които имат конкретен интерес към дадения вид имот, а не просто разглеждат обявите в сайта. Затова тази цифра е интересна и важна за вас. Когато я оценявате и тълкувате, трябва да вземете предвид и да отчетете и следните особености:

- Публикуването на обява за имот е безплатно, и дори при 4-5 търсения на имот като вашия, имате шанс посетителят да прояви интерес. Все пак ви трябва само един купувач или наемател за реализиране на сделка. Статистиката отразява минал период - посетителите на сайта, и съответно търсенията се увеличават непрекъснато.

- Отчитайте големината на населеното място и интензивността на имотния пазар за определения вид имот. Така например за периода от 26.12.2012г. до 25.01.2013г. броят на търсения на двустайни апартаменти за продажба в два града са: София - 3459, Стара Загора - 792 /23% от София/. Поглеждайки официалната статистика на Агенцията по вписванията за четвърто тримесечие на 2012г., общия брой покупко-продажби за същите градове е: София - 6047, Стара Загора - 1360 /22% от София/. Това са нормални и логични съотношения - помислете колко купувачи на този вид жилища има едновременно на имотния пазар за всеки от тези градове. По същия начин е логичен и броя на търсения примерно за мезонет под наем в София - 179, Варна -16 и Стара Загора - 1. Последен пример с брой търсения на земеделска земя за покупка: Добрич - 80, Варна - 0.

2. Ориентиране в предлагането и конкуренцията

Когато продавате или давате под наем имот, винаги имате нужда от информация относно офертните цени на аналогични обяви, общия им брой, състояние на предлаганите имоти. В това отношение страницата с търсения за вашия град ви дава бърз и лесен начин за директен достъп до всички активни обяви за имоти в сайта. Всяка стойност от таблицата е връзка, която директно ви показва списък на активните в момента оферти за избрания вид имот и намиращи се в избраното населено място. В този списък ще попадне вашата обява, след нейното публикуване. С какво тази информация може да ви бъде полезна:

  • Бързо и лесно можете да придобиете представа какво е предлагането на подобни имоти като брой обяви.
  • Да получите ориентация за офертните цени - и като обща сума, и като цена на квадратен метър. Да видите диапазона на цените, и да прецените къде в този списък ще попадне вашата обява за имот, при различните видове сортиране - по обща цена или такава на квадратен метър или по площ.
  • Да разгледате подробностите и характеристиките на предлаганите имоти, начина на тяхното представяне.

3. Практическа полза от тази информация за вашата обява

Знаете добре, че в момента предлагането на пазара на имоти изпреварва значително търсенето. Затова трябва да гледате на всички други обяви за имоти като вашия като на конкуренти, борещи се за вниманието и интереса на клиента - купувач или наемател. Вярно е, че обявите са безплатни, но се постарайте да извлечете максимална полза за вас, без да влагате много време и труд.

  • Най-лесното, което можете да направите, е по-често да актуализирате обявата си - така тя ще се появява на по-предна позиция при търсене от клиент, който е направил подреждането по критерия "последно обновени".
  • Проверете подреждането по критерия " Цена на м² възходящ", и предвидете къде ще застане вашия имот при такова подреждане. Понякога е достатъчно да намалите офертната си цена с 200 - 300 евро, за да може да заемете по-предна позиция.
  • Предварително, при правенето и качването на снимките към офертата, предвидете поне 3 ефектни и привличащи вниманието снимки - добре направени, с ярки цветове. Периодично чрез профила си променяйте подреждането така, че на първа позиция /която снимка която се показва в списъка от обяви/ да се появяват различни снимки.
  • Помислете за видео представяне на имота си - не изисква много време и усилия, а може да даде огромно предимство на обявата ви.
  • Обмислете атрактивното текстово представяне във вашата обява за имота си. Нямате ограничения в дължината, но подредете последователно описанието си. Избягвайте телеграфния стил, разчитайки, че заинтересованият клиент ще ви се обади по телефона за повече подробности - вие просто не го заинтригувате, и най-лесното, което той ще направи е да премине към друга обява.

По тези причини, отделянето на време и внимание от ваша страна на някои технически подробности при снимките и описание на характеристиките на имота са особено важни и винаги допринасят за по-голяма посещаемост на обявата ви. В това отношение може да ви бъдат особено полезни съветите, публикувани в сайта. Всички те целят само едно - обявата за вашия имот да получи повече посетители, повече внимание и възможност за бърза реализация на вашата сделка - продажба или отдаване под наем.

Купувате имот - планирайте добре избора си!

При всяка сделка на покупко-продажба повечето рискове са за купувача. Това...

Имоти под наем - пазете се от измамни оферти и брокери!

 След като сте избрали желаните райони и сте наясно с големината на търсеното...

Всички съвети
ПРОДАЖБА НА ИМОТ БЕЗ ПОСРЕДНИК - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ

    Във времето на настоящата световна криза продажбата...

Анализ на пазара на имоти за 2012 година

През 2012 година бяха забелязани положителните нагласи в участниците на имотния...

Бързо ръководство за покупка на имоти без посредник

Това е една от най-големите покупки в живота ви и малките грешки могат...

Всички статии